Logo roma3

Dipartimento di Scienze

Ricerca - Organizzazione

L’Area Ricerca del Dipartimento assicura il supporto gestionale agli organi di Dipartimento e ai docenti per tutte le questioni attinenti i processi di valutazione, monitoraggio e promozione della ricerca, in osservanza del progetto scientifico del Dipartimento stesso. Cura la gestione dei progetti di ricerca nazionali, comunitari ed internazionali e gestisce le convenzioni di ricerca conto terzi, anch’esse nazionali e internazionali. Collabora alle attività di pianificazione, promozione, gestione e coordinamento delle attività delle Scuole Dottorali Assicura inoltre la gestione degli Assegni di Ricerca, ossia di quelle borse tipicamente attribuite a Ricercatori che abbiano già conseguito un Dottorato di Ricerca.

L’Area Ricerca, le cui specifiche competenze sono definite nel Regolamento del Dipartimento di Scienze , al quale si rimanda, è così organizzata:

Responsabile:

06.5733.8096

Segreteria Dottorato

06.5733.8200

Largo S. Leonardo Murialdo,1 palazzina B, 1° piano, ufficio B110, 00146 Roma

English

The Research Office of the Science Department provides management support to the administration and faculty members on all matters related to the evaluation, monitoring and promotion of research, in compliance with the scientific vision of the Department. The Research Office manages national, EU and international research projects as well as research on behalf of national and international third parties. The Research Office also collaborates in planning, promoting, managing and coordinating the activity of the PhD School The Research Office is in charge of the whole process of managing Post Docs. and Specific research fellowships , which are given to researchers with a PhD, with the aim of promoting the formation and development of specific skills.

The Research Office, whose specific skills are defined in the Regulations of the Department of Sciences, - is made up of:

Manager:

Collaborators